En liten uppdatering

Hej allihopa! Det var verkligen inte igår. Nästan så att jag fick blåsa bort allt damm ifrån tangentbordet. Senast ni hörde av mig var i början på maj. Min jakt på ett nytt jobb hade precis firat en månad, turerna varit många och tyvärr så valde jag att ge upp. Sedan dess har dock min hunger efter ett nytt jobb växt sig allt starkare, även om den här bloggen blev lämnad åt sidan.

Hur har det gått då? Om jag ska vara ärlig - inte alls. När jag idag den 21 september skriver detta inlägg, så är jag fortfarande arbetssökande. Är i princip ute dagligen, presenterar mig för diverse arbetsgivare och delar med mig av mitt cv. Dock helt utan resultat. Eller nej, nu ljög jag. I slutet på förra veckan valde jag att göra en uppföljning på ett jobb jag sökt tidigare. Det hela slutade med att jag blev erbjuden att komma in och provjobba i slutet på månaden. Vilket alltid är något!

Men förutom det, så står det stilla. Känns som att jag springer in- och ut på Arbetsförmedlingen var och varannan dag. Men förhoppningsvis så kommer jag att få hjälp med att få in en fot på en praktikplats lagom till hösten. Antagligen på någon närliggande förskola eller dagis. Har idag kommit till det skedet av min jobbjakt, att jag nästan desperat tar vad som helst. Även om jag mer än gärna skulle jobba på en förskola/dagis. Speciellt med tanke på att jag faktiskt har gått på Barn- och fritidsprogrammet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0