Tack men nej tack

Nu har jag fått lite ytterliggare information om jobberbjudandet jag fick i slutet på förra veckan. Jobbet var ett provisionsbaserat försäljningsjobb med inriktning på skönhetsprodukter. Företaget som låg bakom erbjudandet var LR Health & Beauty Systems.

För det första, så vill jag klargöra att jag självklart är både oerhört glad och tacksam att folk hör av sig. För det andra, så är det väldigt kul och smickrande att folk genom bloggen faktiskt får upp ögonen för mig och ger mig positiv feedback på det jag gör.

Hur som helst, så valde jag i alla fall att tacka nej. För er som följer bloggen, vet ni att jag precis kommer ifrån ett provisionsbaserat jobb (telefonförsäljning). Jag känner personligen att jag inte klarar av ett sådant jobb. Vill kunna känna någon typ av säkerhet (dvs att man garanterat får ut något varje månad som t ex via en timlön), utan att behöva känna att varje dag är en evig kamp för pengarna. Presterar man inte, tjänar man inget. Låter kanske lite bortskämt att säga så, när ett jobb väl dyker upp, men jag vet samtidigt vad jag går för och vad som är mina starka- och mindre starka sidor.

Sen visst, jag tycker om bemöta människor och mitt cv är innehåller en del försäljningsjobb. Så självklart tycker jag om att jobba som försäljare. Men jag är samtidigt inte rätt person för att genomföra t ex dörrknackning eller att arrangera homepartyn och på så vis sälja produkter. Man passar inte till allt.

Dock, ifall det finns någon annan där ute som känner sig träffad och som helt enkelt är ute efter ett jobb, tveka inte på att höra av er till mig. Företaget söker kontinuerligt nytt folk och jag hjälper er gärna med att komma i kontakt med rätt person. Släng iväg ett mail till mig så lovar jag att

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0