Thumbs up!

Det har varit en riktigt riktigt bra dag idag! Lämnade hemmet vid lunchtid och begav mig ner mot centrum, med biblioteket som första anhalt. Väl där skrev jag ut både cv och personligt brev, för att därefter häfta ihop dom. Bussen gick sedan vidare mot både Solåsen och A6. Vilka butiker jag har besökt väljer jag dock att hålla hemligt, men hur det hela gick kan jag däremot dela med mig av.

På det första stället fick jag prata direkt med chefen. Det blev en mycket trevlig pratstund på drygt fem minuter och jag gick sedan därifrån med ett brett leende på läpparna. Kändes faktiskt riktigt bra! Han kunde inte lämna något besked, men han berättade att han skulle höra av sig inom kort ifall det blev något. Fick en bra "vibe" av samtalet, vilket är ett stort plus.

Jag traskade därefter vidare och in på nästa ställe. Väl där blev jag kvar där i lite mer än en halvtimme. Den personalansvarige var tyvärr på semester, men de två anställda som var på plats pratade på som aldrig förr. Dom berättade att det bara brukar vara tjejer som söker dit, så därför hoppades dom extra mycket på mig. Att jag dessutom var norrlänning, påstod dom var ett stort plus!

Väl hemma igen kunde jag med gott samvete känna att jag genomfört en lyckad jobbjakt. Jag ska antagligen ut imorgon igen och fortsätta mitt sökande. Men vart det bär av och när det blir av, återstår att se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0