Nå rätt publik


Att driva den här bloggen är svårare än vad jag trodde. Det går inte att bara skriva, skriva och skriva. Utan en blogg utan sina läsare, det är ingen blogg. Nu har jag dock läsare, men de läsare jag har fått med tiden, är fel typ av läsare. Förstå mig rätt. De flesta som hittat hit, har gjort det via Facebook eller via min ordinarie blogg. Det vill säga, mina kompisar, min familj eller vänner till dom.

Tanken med bloggen, var att nå ut till en mycket bredare publik än så. Sen visst, många broar små. Problemet är att jag inte känner speciellt många i Jönköping. Det hela gör det väldigt svårt att nå ut till folk just i Jönköpingsområdet. Bloggen jag inspireras av (gegrabbenettjobb.blogg.se) fick rätt snabbt hjälp av b la Dagbladet (dagstidning i Sundsvall), SR (Sveriges Radio) osv. På så vis når man ut till folk. Nu hade jag dock inte förväntat mig att ett enormt pressuppbåd skulle köa utanför min dörr. Men lite hjälp på vägen, skulle underlätta så enormt mycket.

Vill dock klargöra, att jag är oerhört tacksam för alla som länkar och hänvisar hit. Det är verkligen guldvärt. Som jag har skrivit, så får förhoppningsvis rätt person med tiden, upp ögonen även för min blogg. Att jag dessutom har mitt cv uppladdad hoppas jag kan underlätta en hel del. Men återigen, ett jobb kommer aldrig ramla ner i brevlådan en vacker dag. Man får jobba för att komma någonvart här i livet!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ta kontakt med tidningen själv, det är så de flesta som vill ha medial uppmärksamhet får det.

2011-04-13 @ 16:25:46
URL: http://camillawestin.blogg.se/
Postat av: Camilla

sv: Haha, nä har funderat på det ett tag nu faktiskt ;P

2011-04-13 @ 20:56:06
URL: http://camillawestin.blogg.se/
Postat av: Camilla

sv: Ja, för att jag suttit och sökt jobb hela dagen och passade på att göra det i samma veva :P

2011-04-13 @ 22:39:42
URL: http://camillawestin.blogg.se/
Postat av: Camilla

sv: Haha I see! Tack detsamma! :)

2011-04-13 @ 23:14:04
URL: http://camillawestin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0