Lite bakgrundsinfo

Tänkte ta och berätta lite om mina tidigare arbetserfarenheter.

Mitt allra första riktiga jobb var som medarbetare på McDonald's vid järnvägsstationen i Sundsvall. Ett alldeles perfekt förstajobb. Speciellt på sidan om skolan. Arbetskamrater i ens egen ålder, bra lön och bra arbetstider. Helt toppen! Det blev ett halvår där, sen gick vi skilda vägar när min provanställning tog slut.

Det tog sedan ett tag. Lite mer än ett år faktiskt, innan det hände någonting igen. Jag kom sedan via Arbetsförmedlingen in på lite olika arbetsplatser. Jag jobbade bland annat några veckor på Toys R Us och kort därefter ställde jag mig bakom kassan på en lokal spelbutik.

Ett halvår senare fick jag nog. Trött och less på att vara arbetssökande, började jag att kolla mig efter andra städer. Tack vare kontakt via en kompis kompis, lyckades jag snappa upp ett jobb som fanns tillgänglig i Jönköping. Ett jobb som cafébiträde på stans största café. Jag tog chansen. Fick min resa ner till Småland betald av Arbetsförmedlingen, provjobbade och det dröjde inte länge innan jobbet var mitt. Sagt och gjort lämnade jag kära Sundsvall och begav mig söderut. Min tid på cafét blev två månader lång.

Jag hann dock inte vara arbetslös längre än en halv månad, innan jag fick in foten på ett tm-företag (telemarketing). Från oktober förra året, fram till idag jobbade jag på det bästa jobbet jag haft hitills. Har aldrig tidigare haft så pass bra arbetskamrater. Det har verkligen underlättat min tid här i Jönköping. Dock gick jobbet inte ihop ekonomiskt, och då gäller det att man tänker lite egoistiskt.

Vad som händer nu härnäst är skrivet i stjärnorna. Förhoppningsvis kan jag få lite hjälp igenom bloggen, men resten är upp till mig. Vinna eller försvinna! Segra eller förlora! Ni förstår principen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var det inte du som skrev att det var så bra att jobba med telefonförsjälning ? Lätt att sälja och bra bonus osv. Nu kommer det fram att det inte gick ihop ekonomiskt :)

2011-04-05 @ 20:17:50
Postat av: Elin



Så du sa upp dig från det (för att det var låg inkomst) och istället blev arbetslös (som är ingen inkomst) ? Varför?

2011-04-07 @ 09:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0