Imorgon är det dags!

Det gäller att smida medan gärna är varmt. Imorgon ska jag nämligen bege mig ut på arbetsmarknaden!

Bloggens första dag börjar sakta men säkert att lida mot sitt slut. Det har varit ett riktigt bra tryck här sedan jag premiärskrev det första inlägget vid 13-tiden. I skrivande stund är jag uppe i drygt 140 besökare, vilket jag anser är helt okej. Mycket är självklart tack vare nära och kära som igenom bland annat Facebook har länkat hit. Vilket jag är oerhört tacksam för!

Imorgon är det i alla fall som sagt tänkt att jag ska bege mig ut. Först och främst ska jag ta mig till Arbetsförmedlingen för att prata med en handläggare. Därefter ska jag besöka biblioteket, låna en dator och skriva ut mitt cv. Sen är det tänkt att jag ska gå in i butik efter butik och helt enkelt söka jobb. Vi får väl helt enkelt se hur det artar sig!

Har även idag under dagen gjort en hel del jobbansökningar via mail. Det blev bland annat ett mail till en närliggande förskola. Har tack vare min breda utbildning ifrån Barn-och fritidsprogrammet en hel del kunskap och erfarenhet. Jag har dock tänkt att även göra ett personligt besök där och på så vis presentera mig själv och i samma veva lämna över mitt cv. Två flugor i en smäll!

Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0