I can do this!

Det blir inte alltid som man tänkt sig. En sak jag har lärt mig som arbetssökande, är att man aldrig ska ta saker och ting för givet. Man ska aldrig luta sig tillbaka och ta det lugnt. Ett exempel är när jag första dagen gick ut och lämnade mitt cv. Det gick bra, riktigt riktigt bra. I alla fall enligt mitt eget tycke.

Var in på en hel del ställen, men på två av dom gick det alltså extra bra. Har nu i ett bra tag suttit och hoppats på just dom jobben. Bara väntat på att dom ska höra av sig och kalla mig till intervju. Fick idag dock reda på att dom gått vidare med andra sökande. Tji fick jag. Som arbetssökande ska man aldrig vara nöjd. Inte förrän man har fått det där jobbet.

Såhär i efterhand känns det riktigt tungt. Hoppades verkligen på dom jobben. Men som tur är, så finns det faktiskt mer jobb att söka. Det är bara att bita i det sura äpplet, ta sig själv i kragen och ge sig ut igen. Har intalat mig själv att jag inte ska vara arbetssökande alltför länge. Två saker är därför väldigt säkra. Jag tänker inte ge upp och jag tänker definitivt inte svika mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0