Duktig kille!

Det blev en tur till Arbetsförmedlingen idag. Fick träffa min handläggare för första gången. Väl där så fick jag slå mig ner i ett vänterum och blev en stund senare hämtad av handläggaren. Jag berättade lite kort om min arbetssituation, vad som hänt den senaste tiden, vad jag söker för typ av jobb osv. Mitt i allt valde jag att inflika med min jobb-blogg. Berättade lite vad den gick ut på och skröt även lite lätt om att den faktiskt resulterat i en hel del positiv feedback osv.

Som pricken över i:et och som samtalets explosion, valde jag att avslöja att jag inom kort ska medverka i radio. Jag fick en hel del beröm och hon erkände att hon faktiskt blev imponerad över min vilja och drivkraft. Hon trodde inte att jag skulle vara arbetslös speciellt länge till och det tror självklart inte jag heller. Med huvudet högt lämnade jag stolt Arbetsförmedlingens lokaler och tackade för mig. Jag skulle bli kallad till ett uppföljningsmöte i slutet på maj, men jag hoppas somsagt på att allting har löst sig innan dess.

Låt mig gissa. Allt ni hängde med på var att jag skulle vara med i radio. Resten blev mest ett stort hagel av "bla bla bla". Nå ja. Jag kan i alla fall avslöja att det nu är klart och officiellt att jag ska delta i radio. Men mer om det i nästa inlägg (som förövrigt läggs upp om drygt 2 minuter, men ni hinner hämta popcorn!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0