Det där gick ju bra!



Jag kom iväg senare än beräknat till Arbetsförmedlingen. Väl där tog jag en kölapp och slog mig ned i väntan på en handläggare. När mitt nummer sedan ropades upp, fick jag presentera mig och sen gick vi in och pratade lite på ett kontor. Tack vare min förinskrivning på deras hemsida, underlättade det en hel del för dom när jag skulle skriva in mig hos dom "face-to-face".

Vi pratade om min situation och jag berättade dessutom om vad jag har gjort det senaste året. I min hand landade lite papper om bland annat arbetsgivarintyg. Så nu måste jag få mina senaste arbetsgivare att skriva under pappret, som sedan ska skickas vidare in till alfa-kassan.

Innan jag gick därifrån fick jag en ny tid hos en ungdomshandläggare i och med att jag är under 25. Min nya tid blir den 19/4, men förhoppningsvis har jag lyckats hitta någonting innan dess. Jag såg även en lapp om "jobbchansen", som Arbetsförmedlingen anordnar. Kort och gott dyker det upp olika arbetsgivare som söker personal. Man får höra information om företaget, träffa den ansvarige och dessutom lämna över sitt cv. Fick syn på några ställen som sökte personal, så nu ska jag ta mig dit innan jobbchansträffen äger rum. Det gäller att ligga steget före!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0